• חברים
  • ביקורות
  • דירוגים
  • פורומים
  • רשימות
  • נושאים
  • מחפשים בנרות
  • ספרים חדשים
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
סימניה - סופרים ספרים וחברים • © 2006-2026
אודות•חנויות ספרים•ספריות•עזרה•תנאי שימוש•פרטיות
תוכן פרסומי רלוונטי
סימניה
•
•
•
•
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

מאת ויקטוריה היסלופ

הביקורת של המורה יעלה

תמונה של המורה יעלה
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

מאת ויקטוריה היסלופ

הביקורת של המורה יעלה

תמונה של המורה יעלה
הוצאה לאור: משכל (ידיעות ספרים)
שנת הוצאה:2011
קטגוריה:ספרות מתורגמת
הקודמת
מורן קו
לפני 13 שנים

“ספר מעולה! הסיפור מתרחש בסלוניקי ומספר על תולדותיה של יוון המלחמה עם תורכיה, על השלטון הנאצי על השל”

60/80
ביקורות על חוטים מקשרים
הבאה
MOR-LI:)
דירוגדירוגדירוגדירוגדירוג
4.0
לפני 10 שנים

“ספר מאוד נחמד על סיפור אהבתם של קטלינה ודימיטריס בעיר סלוניקי... למדתי מהספר הרבה על ההיסטוריה של הע”

הביקורת

הביקורת נכתבה לפני 3 שעות•2 דקות קריאה

החלטתי לקרוא קטעים מן הספר לא לפי הסדר, ואחרי כן לרקום את החוטים המקשרים (סטגדיש!)
יכול להיות שזה הופך את הביקורת שלי לייחודית?

כך יצא שלא התעמקתי בפרטים ההיסטוריים. לא חשבתי על כך מראש,
אבל העובדה שלא קראתי את הספר בסדר כרונולוגי + חוסר הבקיאות שלי בהיסטוריה של יוון + הספר מדלג בין תקופות שונות שעברו על אותם מקומות ואיך זה השפיע על האנשים...
הבנתי שלא אצליח להגיע לדיוק היסטורי על ידי קריאה זו, והתמקדתי בחוויה הרגשית ובאווירה.

הספרים של היסלהוף לא נמנים עם הז'אנר שהייתי בוחרת לקרוא, ודווקא לספר השני שלה והמדובר יותר לא התחברתי.
אבל היות שסבי שהיה ניצול שואה השתתף במרד בנאצים ולחם במחתרות - התחברתי מאוד רגשית, מדובר פה על התמודדות עם אנטישמיות ועם מלחמה, כאשר המעשים והנפש נאלצים להיקרע זה מזה.

הרגשתי הזדהות עם הדמויות, הן היהודיות והן הנוצריות -
כל אחת ומאמציה מחד לשמר את החיים השקטים שהיו ביוון לפני המלחמה, מאידך להילחם בצורה גלויה או נסתרת באנטישמיות.
מה שמעניין בספר זה שכל אחד תורם את חלקו וכישרונותיו, אין את הוויכוח הנוראי הפנימי של "מי הקריב יותר, מי נפגע יותר, מי היה ג'ובניק יותר?..."
יש שיתוף פעולה בין כל הצדדים, מה שמודגם כאן דרך מפעל הטקסטיל של משפחת מורנו, שממנו הגיע שם הספר.

כל עובד במפעל מוצא את כישרונו בתחום קצת אחר, וכמובן בין אומנים ישנה תחרות וקנאה...
אבל כשכולם מתאחדים ומתכננים תוכנית ביחד להערים על האויבים, לשמר את מה שחשוב לעם היהודי ולהסיח את דעתם של הקצינים -
זה פשוט נשמע מרהיב.
כיוצרת בעצמי - ממש התפעלתי מתיאורי הבדים והרקמות, ואיך שהכול מתחבר בסוף ליצירה שהיא לא רק לתפארת היוצר המוכשר...
אלא חלק חשוב בהצלה באמצעות שחרור מ"אגו האומן", למידת תחום חדש או עבודה בשיתוף פעולה, קבלת רעיונות שיוצאים מהקופסה, החלטה אמיצה על מה לוותר ואת מה לשמר, ועוד.
בהחלט נעשה כאן תחקיר רציני.

באופן אישי - אני יכולה להבין למה אומרים שהספר קלישאתי, אבל לפעמים הקלישאה היא מה שמנצח! אז גם לדחות אותה על הסף זה לא חכם.

מי אהב את הביקורת

אהבת?
אין לייקים עדיין

על המבקרת

תמונה של המורה יעלה

המורה יעלה

ותיקה
חברה מזה 15 שנים
307 ביקורות•3 נבחרות•1,925 לייקים
ז'אנרים מועדפים:
ספרות מקורית•ספרות מתורגמת•מקור (נוער)
תמונה של המורה יעלה
המורה יעלה
ותיקה
חברה באתר מזה 15 שנים
ביקורות307
ביקורות נבחרות3
לייקים שקיבלה1,925
דירוג ממוצע4.8 ⭐
ז'אנרים מועדפים
ספרות מקורית41ספרות מתורגמת32מקור (נוער)29

דיון על הביקורת

אין תגובות עדיין

אין תגובות עדיין

היה הראשון לשתף את המחשבות שלך על הביקורת

ביקורות נוספות של המורה יעלה

בושות

בושות

גורי אלפי

כשמו של הספר כן הוא: בושות.
הספר ענק ולא נוח להסתיר אותו, כך שימשוך הרבה תשומת לב. אז בושות להסתובב איתו.
תשומת לב זה סבבה אם אתה גורי אלפי - ופחות סבבה אם אתה סופר שרוצה שיקנו את הספרים שלו ולא כי הוא מפורסם.
יהיו לך בושות כשתבין שאתה לא מספיק נמכר לעומת גורי אלפי, אבל גם לא רוצה להצטלם בחצאית טוטו.

אפילו כשאתה בא לדבר על הספר שלך עם קהל אוהד, כולם מתעניינים במקום זאת בספר הענק של גורי אלפי עם האיורים שאף אחד לא אוהב.
הוצאת כתר שיווקה את הספר של גורי אלפי שיווק מסיבי, עם תמונת גורי אלפי רקדנית הבלט בכריכה, ועם אלפי ציורים מעוררי מחשבות טורדניות -
אנשים יכולים לדבר שעות על כמה שזה גרוע, ומי ישב שנה ואייר כל כך גרוע והמציא בדיחות כל כך לא מצחיקות.
והנה הסיפור שסופר שנדחה על ידי ההוצאות הגדולות יכול לספר לעצמו:
אף אחד לא זוכר את הספר של גורי אלפי אחרי עשור! למרות שגורי עדיין קומיקאי מצליח ואפילו בתו אמה התפרסמה למדי.
אפשר להגיד שהספר מביך לעומת איך שגורי מיתג את עצמו לבסוף. בושות לגורי.
הטקסט אינו איכותי בקריאה ראשונה. וגם האמת בקריאה שנייה.
מן הסתם אתה כקורא תרגיש צורך להצדיק ולהסביר למה ובאיזה קטע אתה קורא אותו - כדי שלא יחשבו עלייך דברים שליליים.
ואם קיבלת אותו כמתנה - אז ממש בושות! אם מישהו חשב שהספר יעניין אותך... כנראה שאין לו דעה טובה על תחומי העניין שלך.
הספר מתאים למי שאינו אוהב ללמוד - כי לא הביישן למד.

לפני 3 שבועות•המורה יעלה
המעבדה המופלאה שלי

המעבדה המופלאה שלי

אלון רותם

הספר מנגיש את נושא הפיזיקה והמדעים המדויקים לילדי בית הספר היסודי.
הוא נכתב כשפיזיקאי רציני מאוד הבחין שעם כל אהבתו והערכתו למדע - יש לו בעיה.
הוא מעולם לא הצליח ישירות ללמד את הנוסחאות המסובכות בגובה העיניים...

אך יום אחד הופיעה במוחו מרגריטה, ילדה בכיתה ו', עם חברה הכי טובה, אויב מושבע ומורים מעצבנים.
כדי להפוך את מרגריטה מדמיון למציאות הוא הפסיק להתבודד במעבדה ומצא את עצמו נעזר בלא מעט אנשי מקצוע מתחום הספרות והעיתונות, וגם במאיירת הקומיקס נעמה שהפכה את הנושא הקשה/מאתגר/מעצבן/של בנים - למשהו הרבה יותר חוויתי, כך שיהיה אמין שכל הניסויים המתוארים בספר עם חומרים ועם חלקיקים למיניהם - זה באמת מה שהכי מעניין ילדה ג'ינג'ית בת 11, ולא, נניח - טיקטוק.

לאורך כל הספר, מרגריטה האומללה מנסה למצוא אסקפיזם מהעור הג'ינג'י המאדים בקלות שלה, ומהשמירה על אחים קטנים מהסוג שמביא כל אח בוגר לקצה.
היא עושה כיף עם קצפות, מתחפשת לשמשות וירחים, מקפלת ניירות, לועסת קרחונים בטעמים, מותחת סלילים ובעיקר... מנגנת לכולם על העצבים.
חלומה הגדול המלווה את הספר ובאמת הופך אותו למעניין - הוא להתחמק מחננאל (המכונה חננאף, אתם יודעים למה...), או לפחות להוכיח מדעית שהאחים הקטנים שלה הם לא סתם מעצבנים רגילים, כי הם בעצם חייזרים.

לפני 4 שבועות•המורה יעלה
למי קראת פחדנית

למי קראת פחדנית

דנה מליניאק

כבר מהתחלה העקרונות שבספר נראו לי מאוד מוכרים...
המשכתי לקרוא בראש פתוח, אך עם זאת לא יכולתי להפסיק לחשוב על "אבא עשיר אבא עני", ועל כל נקודות הדמיון בין הספר שאני קוראת עכשיו לספר ההוא שקראתי לפני עשור ויותר.
להפתעתי באיזשהו שלב המחברת מודה שהיא הושפעה עמוקות מהספר של רוברט קיוסאקי. בינגו!

אז פה אחד אפשר לסכם שהספר הזה הוא זו הגרסה הנשית והישראלית של אותם הרעיונות: השינויים בתפיסת עצמך כעשירה או כעניה - מיתרגמים לחשבון הבנק שלך.
ועכשיו למתעניינים בנושא יעלו כמה שאלות:
*האם יש הבדלים בין הספרים?
(האם למי שקרא את אבא עשיר אבא עני כדאי לקרוא גם את הספר הזה?)
*מה התועלת שאפשר להפיק מהספר הזה להתנהלות הכלכלית בחיים?
*האם הספר קל יותר לקריאה ועדכני יותר מהספר של רוברט קיוסאקי?
*האם הספר מתאים רק לנשים?

והתשובות הן:
*לדעתי כן, כדאי לקרוא את הספר גם אם קראתם את אבא עשיר אבא עני, ולו כי המחברת, אולי מעצם היותה אישה שהתחילה מחוסר ידע כלכלי גורף והתקדמה לעבר המטרות שלה- מעוררת השראה, וגם מכירה היטב את הקשיים העיקריים שמלווים אישה מבחינות כלכליות, היא לא שייכת למיעוט הנשים שכבר נולדות או מכירות בגיל צעיר את עולם העסקים וקשורות לבכירים בו. במשך שנים היא לא ידעה מה משמעותם של חוזים ולמדה זאת בגילך מבוגר יחסית - לאחר שהרגישה שהיא חייבת את הידע הזה לעצמה.

*הספר בגובה העיניים, יכול להיות שלא תתחילו לקנות נדל"ן - כמו שאבא עשיר אבא עני ממליץ - אבל אני אישית כן לקחתי יוזמה לחסוך במקומות שבהם זה היה "כסף על הרצפה" והיו לי מחסומים שונים מלאסוף אותו. הספר הכווין אותי לכסף הקטן שמצטבר לגדול, ולא למושגים הגדולים ולפסיכולוגיה של הכסף, וכן יכול להיות שזו חשיבה נשית יותר - שהולכת על בטוח ולא נלהבת מסיכונים ומהידע איך לנהל אותם.

*מצד אחת כן - הספר יותר קל לקריאה ובעיקר למי שמכיר כבר את המושגים מספרים קודמים בסגנון. מצד שני הוא גם פחות מקיף, פחות נכנס לעומק האוניברסלי כמו שעושים ספרי ההדרכה הידועים בתחום, ויותר מספר את הסיפור האישי של המחברת. אני לא יכולה לומר בביטחון שהמידע כל-כך עדכני, כי למרות שהספר נכתב לאחרונה - מטבע הדברים כשמישהו מדבר על "ללכת על בטוח" הוא מדבר על דברים שכולם כבר מסכימים עליהם ולא על יוזמות חדשות.

*הספר לחלוטין מתאים גם לגברים, הבעיה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה היא איך מתגברים על הרתיעה הפסיכולוגית שיש לחלק מהגברים להמיר את העקרונות המופיעים בספר ללשון זכר... ובכל זאת מה שאני יכולה לומר בנושא הוא שאם אני הצלחתי לחסוך כסף בהשראת הספר: להחליט לבטל מנוי למשהו שלא השתמשתי בו, להחזיר מוצר שלא היה מספיק טוב, לעשות עוד מאמץ כדי שסכומי כסף יגיעו אלי - דברים שפשוט הבלגתי עליהם... ועל חלק מהם שילמתי סתם במשך יותר משנה.
אז אני בטוחה שגם גברים יכולים להיתרם מעצות בנושא החיסכון - ולמצוא איפה כן לקבל חזרה את המגיע להם ולגבור על המחסומים שחלקן בסך הכול קיבעונות פסיכולגיים.

לפני 4 שבועות•המורה יעלה
להיות אני

להיות אני

גלילה רון-פדר-עמית

זהו הסיפור הראשון בסדרת להתבגר.
כבר סקרתי לא מעט ספרים בסדרה, ועכשיו מצאתי את הספר בספרייה היישובית והתלהבתי לקרוא אותו מודפס ודווקא בגופן מדליק.
אהבתי את העובדה שהסדרה מתחילה בדמותה של נעמה - נערה בכיתה ט', שיש לה שני צדדים באישיות - מה שהיא מראה בתוך הבית הוא לא מה שהיא מראה בחוץ.

אני משערת שזו הדמות, מכל הנערים בסדרה - שגלילה הכי מזדהה איתה.
גלילה רון פדר החלה לכתוב לילדים מגיל צעיר, וקיבלה הרבה ביקורות על כך שהיא סוג של ילדה בעצמה, היחס אליה לא היה כל-כך רציני...
המילה סופרת בימים ההם הייתה בדרך כלל גוררת יחס רציני - והיעדר היחס הרציני הזה יכול להיות מכה לאגו. מצד שני - גלילה היא זאת שהחליטה להפוך את הדפקט לאפקט:
במבט בדיעבד - אנו רואים שדרך סדרות ספרים כמו ג'ינג'י, אל עצמי, וכמובן גם הספרים המאוחרים יותר בסדרת להתבגר - גלילה מיתגה את עצמה כסופרת קלילה ועממית, כזו שכותבת על החיים תכלס ואפילו שואבת את חומריה מהחיים עצמם!

למה חשבתי שהדמות של גלילה והדמות של נעמה דומות?
נעמה היא ביסודה הילדה הזו שיושבת לבד בקצה הכיתה עם אוזניות, עסוקה בעצמה ובעניינים של דימוי גוף וסובלת מרגשי נחיתות. יש לה אמנם חברות - אבל גם הן לא ממש לוקחות את מה שהיא אומרת ברצינות, ולמען האמת אף אחד לא ממש מתייחס אליה... עד שהיא נבחרת על ידי המורים להקריא חיבור שכתבה מרגש בטקס יום השואה.
פתאום רואים את העומק שלה, וזה הדבר שמשנה את התמונה מול חברותיה ומול הבנים.
היא מתחילה ליצור קשרים עם בנים שמתעניינים בנושאים עמוקים כמוה, וזונחת את השידוכים האומללים שנופר מלכת הכיתה סידרה לה - באצטלה של החברה הכי טובה אך למעשה כל מטרתם היא לחזק את שלטונה של נופר.

לכאורה סיפור די שגרתי אבל עיצוב העלילה הוא מה שמעניין, הדמויות בסדרת להתבגר משותפות לכל הספרים, בכל ספר אנחנו נחשפים לכל הדמויות אך בקונסטלציה אחרת... ומבינים יותר לעומק למה נעמה למשל לא עוזבת את החברות עם נופר למרות כל ההפצרות של צאלה אחותה של נעמה?
צאלה משוכנעת שנופר מורידה לנעמה את הביטחון ומשתגעת מכך שהן ממשיכות להיות חברות, ואמא של נעמה וצאלה דאגנית וחוסמת את נעמה מרוב חרדות מפיגועים -
וזה ממש נוח לנופר, המעגל הזה - כי כך נעמה יודעת שלא כל חברה תתפשר על מישהי שלא יכולה לצאת הרבה מהבית. מעריכה את נופר מעל ומעבר, ונכנסת לתוך המשחקים שלה, שהיא תמיד יוצאת מהם בוכה.
אמנם זה ספר נוער אבל הוא חושף הרבה מהטעויות בבסיס דינמיקות כאלה עם חברה שהיא לא באמת חברה, ועם ההתלבטות והפחדים מול הידיעה שאת חייבת למצוא אנשים חדשים.

לפני חודש•המורה יעלה
להתאהב בגרייס

להתאהב בגרייס

קריסטל סאתרלנד

יואו כמה אהבתי את הספר הזה!!!
בזמן האחרון, אולי בהשראת האירוויזיון, אני קוראת הרבה ספרים על זוגות שבטוחים שמצאו את "האחד" אבל למעשה - אם זה מצוין בספר או לא - מדובר באהבה רעילה.
זה לא משנה אם קוראים לה גרייס או מישל - זה תמיד מפרק לך את האטומים ומחזיר אותם חזרה בצורה שבורה.
זה הספר הראשון שאני קוראת על אהבה רעילה בין בני נוער שהם עדיין תלמידי אותו בין ספר. הם נאלצים להיפגש בלי סוף כשהם חולקים שיעור דרמה, תחביב כתיבה שממלא את יומם, חברים ומורים... בתור בני נוער אין להם את אפילו את האפשרות לא להימצא בסביבה לכמה זמן, לעזוב את בית הספר סתם בגלל שאי אפשר לשאת את נוכחותו של השני, ולהפריד בין החברים שלה לחברים שלו.

אהבת נעורים רעילה זה משהו שלשמחתי לא חוויתי, ואולי לכן היה לי קל להסתכל על הזוגיות שלהם ולעשות את ההפרדה בין החוויות שלי לסיפור עצמו - מה שלא קל כשמדובר בנושא כל-כך נפיץ.
לשמחתי העוד יותר רבה - הכותבת מסבירה שזו אהבה רעילה ושסופם של האוחזים בה לחזור להיות שתי ישויות נפרדות, דבר כל-כך חשוב כשמדובר בבני נוער, שלפחות אצל אחד מהם זו האהבה הראשונה.

בקצרה - העלילה עוסקת בגרייס, תלמידת כיתה י"ב שהרגע הצטרפה לכיתתו של הנרי. הנרי הוא תלמיד שקט וביישן שמסתכל בהתנשאות על חבריו האטרקטיביים שכבר אוחזים בזוגיות, בעוד הוא בעצם מרגיש נחות מהם, ומתעסק כבר שנתיים בחלומו להיות עורך ראשי בעיתון בין הספר, כדי לא לחשוב ולהרגיש רגשי נחיתות.
עם הגעתה של גרייס היא מושכת את תשומת ליבו, כבחורה שיש בה יופי "נסתר", כאשר היא מתלבשת בצורה מוזרה ולא מחמיאה, מתנהגת באופן אפל ומשמרת את הפציעה שלה...
למרבה המוזרות והמבוכה היא הולכת עם מקל, אם כי הנרי אינו בטוח האם היא אכן נזקקת לו.

לאט-לאט מתברר להנרי שלכל אחת מהתנהגויותיה המוזרות של גרייס קשור דום, אהובה הקודם שעבר תאונה...
עכשיו - ברור לי שיש אנשים שעוברים מקרים קיצוניים בחיים, אך גם ברור לי שאסור בתכלית האיסור לעשות מה שגרייס עשתה - לקחת את הבחור הכי אמפתי בסביבה, שקריסטל הסופרת תיארה בצורה באמת נפלאה, בחור כזה שהוא פשוט בחור טוב... כזה שקל לקחת ולבגר אותו לפני שהוא בשל ולתעל אותו לצרכייך כבת זוג. זה בצד הרע, הוא מוקסם ונקשר במהירות בלי לברר את הפרטים שהוא באמת מעוניין בהם, ובצדק. ובצד הטוב הוא בחור כזה שאם נותנים לו להבשיל - הוא יגיע לגדולות ונצורות. הוא מוכשר ורגיש ומאוד משעשע בעל הסתכלות ייחודית על העולם, שרואה כל דבר כסיפור.
אז גרייס מחליטה, בלי הרבה קסם אישי משל עצמה, רק דרך עיניו של הנרי - ללחוץ שהנרי יהיה זה שיפצה אותה על כל כאביה, אף על פי שיש לה עוד הרבה אנשים שיוצאים מגדרם כדי שתשתקם. אבל אותה זה לא מעניין - היא רוצה את הנרי, כשהנרי עוד לא יודע שמותר לא להגיד לא, בעיקר לדברים שאין לו מושג מה הם ואין לו יכולת לבדוק אותם - כנער תמים בהרבה מכל סביבתו.
ומכאן הוא יצטרך להתבגר בזמן שנוח לה, אם הקול הפנימי שלו מותאם לזה או לא...
לאט-לאט גריס משתיקה את הנרי ואת כל ההסתכלות הנכונה והאמיתית שלו על החיים, הופכת אותו לצל של עצמו, לאדם שצריך לאהוב את השברים כי משהו אחר לא יהיה לו...

זה כמו חינוך אפל שתוקפו פג כבר בימי הביניים... אך לצערנו הוא מתרחש גם בתקופתנו, בעיקר כלפי הרגישים שבחברה.

לפני חודש•המורה יעלה
ניפגש בשוליים

ניפגש בשוליים

מליסה פרגוסון

לאחר לא מעט ספרים עם רעיון כמעט זהה לרעיון של הספר הזה, ספרים שקראתי וסקרתי ממש לאחרונה:
"שני אויבים יצירתיים מתחילים להתכתב ומתחברים דרך המילים יותר ממה שהם קשורים במציאות..."

זו הפעם היחידה שאשתף, בניגוד לסקירות שלי על "קרב חנויות הספרים" ושות' -
שבאמת התאהבתי בדמות הגיבורה סוואנה!

וזה קרה למרות (ואולי בגלל) ההתנהלות המקצועית הדי מביכה שלה כעורכת מתחילה בהוצאה נחשבת-אך-בסכנת-סגירה.
סוואנה עורכת צעירה זוטרה שרוב היום מסתודדת עם חברתה הוותיקה ליילה שהיא מעצבת עצבנית.

בשאר הזמן היא מרחרחת ספרים ישנים בחדר סודי לעובדים ומתחבאת ביניהם, ושם כותבת רומן רומנטי-אירוטי בסתר. באותו זמן בעולם הגלוי -
היא מתבוססת בדימוי הטירונית שרק לומדת להכיר את שוק הספרות המסחרית, מטורטרת ולא מוערכת - הכי רחוק מהחלום הרומנטי מהאגדות שבו אם את מגיעה לתחום הנכון עם האנשים הנכונים - אין לך את הבעיות שהיו לך קודם.

היות שלסוואנה אין סבלנות לראות במציאות את הקולגות מתקדמים, ולא בא לה להיות שוב המומה ונבוכה מכך שבתחום כל-כך נעלה כמו ספרות לאו דווקא המוכשרים מתקדמים...
ולצד זאת היא מאוימת תמיד בפיטורים...
הפתרון שהיא מוצאת הוא לשים את כל הביצים בסל אחד - להוציא את ספר הביכורים הארוטי שלה בהקדם האפשרי, ולקוות שמישהו נחשב יקדם אותו!

הבעיה: אין לה מושג איך לשווק - לא רק את הספר... סוואנה כל-כך לא מוכשרת במשהו חוץ מכתיבה - עד שהיא יכולה לגרום לאנשים להירתע מלקנות משהו שרצו.
לדוג' - היא מכניסה שינויים בספר, והשינויים גורמים למישהי נחשבת שרצתה את הספר לסגת.
מסתבר שצריך אשכרה למכור גם למישהו הנחשב את הרעיון שהוא רוצה לקדם את הספר שלך.
ולא - האנשים הנחשבים לא פשוט יושבים ומחכים למישהו שחולם חלומות ומתבייש לעמוד מאחוריהם - על מנת שיוכלו לקדם את חלומותיו...

בכל זאת, כמו הרבה צעירות, סוואנה מאמינה שהספר מביא איכות שאנשים - כולל כרישי העסקים של התחום המקושרים חזק בעולם הספרות -
לא יוכלו להתעלם ממנה...
זה כבר מכמיר לב! מי מאיתנו לא ניסתה להגיש את הפרויקט הקסום שלה למי שיביא אותו לתפוצה רחבה...
מי לא הופתעה מהזלזול בכל המאמצים שעשתה ועוד מוכנה לעשות?

כאן הכריש הראשי הוא ויל - הבוס הבוטה שמצטרף להוצאה. ויל הוא הבן של המנהלת, והוא משחק הרבה על עניין השם - "שם ההוצאה שאתם עובדים בה הוא כשם משפחתי".
אף שהוא הצטרף אחרון - הוא בטוח שיש לו את כל הזכות להיות האזרח הראשון בחברה, והוא מתמרן כל עובד שיכול להתלונן ולמחות על העניין, לטעון שהוא מקבל פרוטקציה מאמו.
באופן מפתיע לז'אנר הזה, ויל לא מתמרן רק את סוואנה עצמה. הוא לא רק מנסה לשחק את המשחק "האם אני רואה בך משהו מעבר לעובדת?" - שאפשר לשחק עם מישהי שקשה לה לתקשר עם בני אדם.
הסופרת מביאה דמות עגולה, גם אם שנויה במחלוקת. ויל מוצא את הדרך לתמרן גם את כל שאר הקולגות הזוטרים בהוצאה, והוא באמת לא מתבסס על מראהו החיצוני כשהוא סולל את דרכו בצורה אמינה למעלה. יש לו מטרה, והיא לא להשיג את סוואנה אלא להיות מספר אחד בהוצאה של אימו בלי שאנשים יגידו שהוא לא ראוי.

אפרופו מערכת היחסים בין ויל לבין סוואנה - היא די צפויה וידועה מראש, לא אספיילר.
רק אגיד שנהניתי לקרוא סוף-סוף ספר בז'אנר הנשי והחנוני הזה שבו הגבר גם הוא הוא דמות ראשית בסיפור! מעורר הערכה שטרחו לכתוב אותו. לא כנהוג בז'אנר - ליצוק אותו מדמות הגיבורה ולהדהד את דבריה בנימה גברית.
גם לנו מגיע לקרוא על גברים אמיתיים ולא תמיד על חתיך-חסר-אישיות שנתפר לכדי תמונת סיום שמחה עבור גיבורה סופרת מופנמת ומלאת חרדות.
ובאמת שההשקעה ניכרת גם בעוד תחומים. למדתי מהספר גם מילים חדשות: "מהגג" ו"גמלונים".
וגם חידוד בחלוקה לסוגות ספרותיות.
למדתי גם טכניקות מכירות וניהול מוויל, לכן כל כך חשוב לתת ערך מוסף גם בספר כזה -
לא כולנו מבקשות לברוח מהמציאות בכל ספר שאנחנו קוראות!

לפני חודש•המורה יעלה
שקשוקה והמלחמה העולמית בין הטובים לרעים

שקשוקה והמלחמה העולמית בין הטובים לרעים

גליה עוז

את סדרת הספרים הזו לא הכרתי, אבל אחרי צפיה בסדרת הטלוויזיה הבנתי בערך את קווי העלילה המרכזיים של כל אחת מהדמויות.
המנהלת של בית הספר של יולי היא טיפוס בלתי נסבל, ואם זה לא מספיק -
היא רוצה להגביר את בלתי הנסבלות שלה באמצעות מגאפון, שמכונה בסיפור משום מה "מצעק".
במהלך כל הסיפור כולם מחפשים את המצעק בשביל שהמנהלת תוכל להמשיך לחפור לכולם בראש...
הילדים משתפים עם זה פעולה והופכים את החיפוש למרכז עולמם ואף מסתבכים עם בריונים.
אין ממש עלילה אבל הכתיבה שנונה ויש כמה דמויות חביבות.
אני בעיקר התחברתי לאפי, ומה שמפתיע זה שהכלבה לא ממש עושה שום דבר מעניין במהלך הסיפור -
אז למה לקרוא לזה דווקא על שמה (שקשוקה)?

לפני חודש•המורה יעלה
שבע מידות רעות

שבע מידות רעות

מאיה ערד

קראתי מספר ספרים של מאיה ערד, וזה אולי הכי שמרני ביניהם.
ציפיתי לטיפה פחות טרחנות ממאיה, לאחר שכן מצאתי עניין בספריה האחרים. הספרים האחרים עניינו אותי בעיקר בהתבוננות פורצת הדרך שלה, במראה שהיא מציבה לדמויות מהחיים שכולנו מכירים.
גם כאן יש דמויות שכל מי שמכיר את העולם האקדמי מכיר. העלילה מספרת ביחד ולחוד את סיפוריהם של אנשי הסגל באוניברסיטה אמריקאית.
חלקם יהודים וחלקם לא - והעניין היהודי, וכמו כן הסטיגמות המופרכות יותר או פחות שיש לנוצרים על יהודים הן עניין חוזר כאן.

התחלתי את הספר בתקווה שהדמות הראשונה, שהיא אלן מקנלי, שמתחרה בקרב אבוד מראש על משרה בסגל - תעבור איזשהו תהליך.
בהיותו פרפקציוניסט הוא רואה את עמיתיו הפחות מוכשרים (וגם הפחות פרפקציוניסטים) עוקפים אותו - ומי אמר שפרפקציוניסט זו לא תכונה שאפשר להציג כחיסרון בראיון עבודה?
התכונה הזו ממררת את חייו ופוגעת בקריירה למרות גאונותו.
ציפיתי שהספר יילך למקום שבו הדמות הראשית מכירה בחולשותיה - והופתעתי שהעלילה קופצת מדמות לדמות בחוסר מחויבות, כשאת כולם ברדיוס של האוניברסיטה וסביבתה מעסיק אך ורק "מי יזכה במשרה הנחשקת" - מה שהוביל לריכוזיות גדולה וקרבות אגו בין כל המתמודדים.
כל הדמויות שאינן סגל בכיר בסיפור הזה רק מושפעות ולעולם לא משפיעות.

ומה שבטח לא ציפיתי לו מסופרת כמו מאיה ששמה הולך לפניה לפחות בקרב סופרות דורה - הוא הדמות של המרצה הבכירה יוהנה. יוהנה היא ספק נאצית - אבל ללא ספק סדיסטית.
ואולי לא בכוונה - אבל בתוך כל הגישה השמרנית כלפי עולם האקדמיה שמאיה מציגה פה, היא מנרמלת אישה שאין שום הצדקה לנרמל.
התנהלותה של יוהנה מקבלת את אותה התייחסות כמו שאר אנשי הסגל הנורמטיביים, ופה דווקא כשרונה של מאיה לטוות במילים נמרצות דעה מנומקת היטב ולשכנע - עומד לרעתה:
לשיטתה המרכלים רואים ביוהנה את יכולתה להביא כל אחד, ולו המוכשר והראוי ביותר - לדמעות ואובדן ערך עצמי... אבל הם טועים! הם פשוט לא מבינים אותה! לא רואים לליבה, לא מביאים לה מישהו ברמתה... נוצרת (בכישרון רב יש לציין) אשליה שהיא בעצם הקורבן פה. היא עדינה ורגישה, רק תביטו מקרוב בצדודיתה השדופה, לבושה המהודר, שערה המרשים ורגליה הקטנות - ותשתכנעו שהבעיה תמיד בצד האחר - שעוזב (משום מה... חלש מכדי להישאר...)

אמפתיה למתעלל זה לא מסר שאקבל - גם אם ייכתב על תעודה רשמית המתהדרת בסמלו של מוסד נחשב באמריקה.
עוד דמות שלא היה שום צורך לנרמל היא דאג פישר המטרידן. באיזה עולם אין סידור נורמלי למתמודדות סטודנטיות צעירות על המשרה הנחשקת, והן נאלצות ללון בביתו הצפוף של זקן סוטה שכבר פרש מהאקדמיה? אולי בעולם שכולם מדברים עם עצמם ומתמרמרים - אבל אין להם שום אומץ להעיף אותו. פישר תוהה ברצינות מדוע נשים שזרק עליהן איזה מילה טובה לסגל (שגם בכלל לא השפיעה עקב העובדה שאין לו שום סיי אמיתי באוניברסיטה) לא מכירות בנואשותן הנזקקת כלפיו, ובחוסר היכולת של גבר בעל "חיוניות" כמוהו לסרב ל"הצעתה" של ברוכת חזה.

הדבר היחיד שכן תרם לי בקריאה הוא להכיר את דמותה של אנה-בל, אותה נערה ברוכת חזה שדווקא מוצאת את הדרך להביך כך את דאג. היא יכולה ללמד כל צעירה איך להתנהל בעולם שבו כולם, כל מי שיש לו יד ורגל בהתקבלותך או אי התקבלותך לעבודה - מעריצים את עצמם בגלוי, ובעלי דימוי שברירי ומעוך בסתר.
מא' עד ת' אפשר ללמוד מה תעשי כאישה צעירה בעולם שמנרמל מטרידנים: החל מבחירת נושא ההרצאה המקצועית שלך, ודיבור עליה באופן שיביך את כל הגברים ובמיוחד המטרידנים שבקהל - מחקר היסטורי המשווה רפואה סינית בהיריון, הנקה, לידה ועוד - מול התייחסות פטרונית של הרפואה המערבית.

ממשיך בהפוך על הפוך אם קרה ונאלצת לחלוק קרבה מיותרת עם מטרידן שעמו את ביחסי מרות - אנה-בל היא האישה הצעירה היחידה שדאג לא חזר להתעניין בה מינית ולהציק לה במסווה של דאגה להמליץ עליה למשרה. והיא עשתה זאת על ידי סיפוק תחושה שהיא אכן, כמו שחלומותיו התלושים מספרים לו - מכירה בכך שתהיה אבודה בלעדיו! היא חולקת לו את הכבוד הראוי והרבה מעבר לו, מה שגורם לו להודות בינו ובין עצמו שזו רק היא שמתעניינת בו, ורק אם תכפה את עצמה ייעתר לה.

לפני חודשיים•המורה יעלה
שלום, חבר מזויף

שלום, חבר מזויף

קלסי הוס

התלבטתי אם לרכוש את הספר הזה, ולכן אני רוצה לסייג כמה מן ההיבטים שעלו לי בקריאה -
כדי שמי שקורא את הביקורת יוכל להחליט בעצמו:

קודם כל נתחיל בטוב...
מי שאוהב את הז'אנר הרומנטי - ימצא כאן את כל הדברים הנכונים. יש פה הרבה רומנטיקה "לפי הספר", עם גבר שמגן על הבחורה משאר הגברים בעולם
(אפילו שהיא ממש מסוגלת להסתדר בעצמה...), שסוגד לה ושמחכה לשמוע מה היא רוצה ממנו, והאמת גם הרבה תיאורים מפורטים של מיניות.
זה יוצא בסופו של דבר סיפור די אמין - הגיבורה מארה היא סופרת רומנטיקה שמעידה על עצמה שהיא לא חסודה במיוחד.
ולמרות שכסופרת הייתי מצפה שיציגו שהיא טיפה יותר משקיעה בכתיבה שלה מלשתות קפה ולהקליד שתיים שלוש מילים ביום...
ומעצבן שהיא בעיקר מתעסקת ביח"צ של הספרים שלה בלי סוף - וזו גם הסיבה להיכרות בינה לבין ג'ונאס... היא צריכה אותו בשביל תעלול יחצ"ני.
אבל זה עדיין לגיטימי בסך הכול.
וזרמתי עם זה שהיא מאוד אוהבת קניות ובעיקר כשגברים קונים לה דברים, והיא משוכנעת בכך שגם במידה 54 היא יפה מעל לכל ספק ואוהבת את הגוף שלה, וללא ספק מתגאה שיש הרבה גברים שנמשכים אליה.

עד כאן הכול בסדר, מבינה שזה סיפור דמיוני שלא מיועד לשקף מציאות אלא להקליל.
הבעיה שעלתה לי היא בעיקר מוסרית - השילוב בין הדמות של מארה טורפת הגברים לבין ג'ונאס רואה החשבון המשעמם, הדליקה לי נורה אדומה.
נראה שאפשר לקחת כל גבר משכיל אמין ורציני בן 30 פלוס, ובמיוחד אחד מקסים כמו ג'ונאס שתמיד מנסה לעשות את הדבר הנכון - ופשוט לחרב לו את הקריירה סתם לכיף, כל עוד כמובן -
יש לך סיפור חיים מספיק מזעזע, שיצדיק את התייצבותו בדום מתוח בכל פעם שזה יגרום לך הנאה להרוס לו. כמו למשל כשהוא עומד לקבל קידום שעבד עליו קשה שנים.
היא אשכרה עושה לו בדיוק את מה שהוא סיפר לה שהכי יפגע בו - כך שאי אפשר לתת לה את חזקת החפות.
זו פשוט בחורה שצריכה טיפול יסודי כדי שתפסיק לפגוע להנאתה.

כמובן שיחד עם העובדה שילדת רחוב שבגרה - כמו מארה, זכאית להתחשבות והכלה - היא לא יכולה להתנפל על בנאדם אקראי מהרחוב ולדרוש את ההכלה הזו כאן ועכשיו.
אני מתנגדת לדרך כזו של "לאמץ" בחור אקראי שאין לו מושג איזה טיפול בחורה כמו מארה צריכה, וזה לא התחום שהוא בחר להתמחות בו.
ומצד שני היא מזהה את מה שחסר לו ומסכימה לספק את זה רק כדי שיתחיל להשתנות למענה.
ג'ונאס טיפוס של ראיית חשבון ולא סתם בחר בראיית חשבון. הוא כזה בכל ישותו. לא הוגן לקחת אותו דרך האמפתיה שלו שהוא הקדים לתת - וזו הטעות שלו שחוזרת בספר...
ג'ונאס כל הזמן נותן מראש אמפתיה - זה מה שנותן למארה אור ירוק לדחוף אותו להתמודד עם מכורים לשעבר למשל, שמלווים את חייה.

לפני חודשיים•המורה יעלה

ביקורות נוספות על "חוטים מקשרים "

חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

מכיוון שויקטוריה היסלופ לא משנה את המתכון שלה לרב מכר, ארשה לעצמי גם אני למחזר חלק מהביקורת שלי על ספרה השני.
הפעם אמנם המתכון הוא אותו מתכון, אך יש שינוי מסויים בתיבול. לצערי התוצאה נשארה אותה התוצאה, אך למען הסדר הטוב, אביא את המתכון המשודרג.

המרכיבים:
1.ארץ שטופת שמש, אך לא אקזוטית מדי – כריתים, דרום ספרד - הפעם יוון
2.אישה אנגלייה שמוצאה מאחת המדינות שבסעיף 1 – אלקסיס, סוניה - הפעם טוויסט בעלילה. מיצס הוא גבר צעיר, אך כמובן גם הוא מלונדון הקודרת.
3.משפחה שורשית מארץ שטופת השמש מסעיף 1 שגורל מכה בה שוב ושוב – משפחת פטרקיס, משפחת רמירז - הפעם יש משפחות פגועות למכביר: מורנו, קומנינוס, סרפוגלו
4.כותרת הספר עם שם נשי שמתחיל בס' ובעל חמש אותיות - סופיה, סוניה - הפעם עוד גיוון, כריכה רומנטית בתכלת
5.דמות של אישה צעירה שהיא התגלמות טוב הלב, חמלה וחן, חסרת שמץ של רוע, קנאה או כל רגש/ תכונה שלילית אחרת – להלן הנשים מסעיף 4 - קטרינה היא כמובן כליל השלמות, אך הפעם כל הנשים הן מלאכיות טהורות
6.לאותה אישה מסעיף 5 שלהלן, יהיו אח או אחות רשעים, יהירים, קנאים וחסרי כל חמלה אנושית - הפעם הבעלים הם הרשעים
7.איש/ אישה קשיש/שה, אך נמרץ/ת, תושבי המקום, פטפטנים למדי - סבו וסבתו של מיצס
8.אירוע מרתק שהתרחש בארץ מסעיף 1 בעבר - רדיפת מצורעים, מלחמת אזרחים - גם כאן אין שינוי, מלחמת האזרחים ביוון, המלחמה בין יוון לטורקיה, רדיפת הקומוניסטים, הדיקטטורה של פפדופולוס, גירוש יהודי סלוניקי ועוד.

ההכנה:
לערבב יתומה ענייה ואידיאליסט עשיר עם מלחמת אזרחים. להוסיף המון בדים צבעוניים עם גירוש המוני של אוכלוסיית המקום וביזה ברחובות. לתבל בנבל שמן ורשע ונבל רזה ודוחה לא פחות. לפזר מעל אחווה בין מוסלמים, נוצרים ויהודים שהופכת בין רגע לשנאה.


הצעת הגשה:
להגיש קר כשנאה בין בני משפחה או חם כמו אהבה אסורה. אפשר להגיש עם קורטוב שואת יהודים (אבל ממש בקטנה, רק בשביל הטעם). כמו תמיד מומלץ להגיש עם הרבה יחסי ציבור בצד.

בתיאבון!

ועכשיו ברצינות. מה שאני שונאת בכתיבתה של היסלופ זה העדר מוחלט של הגוונים באיפיון הדמויות. כאילו לא קיימת קשת הצבעים בסקלה שבין שחור ללבן, הגיבורים בספריה הם חד מימדיים לחלוטין.
הגיבור הטוב יהיה טוב עד כדי בחילה, לא יהיה לו שביב אנוכיות, גרם של אכזריות, קורטוב של חומריות ומילה של שקר. הוא יהיה מוכן למסור את נפשו עבור כל אדם כמעט, לא ירצה לקבל כסף מאדם לא ראוי ויעדיף חיי עוני מחפירים, עינויים ודמעות של קדוש מעונה על פני ויתור על האידיאלים הנעלים.
הגיבור הרע לעומת זאת ישאר רשע לעד. הוא בחיים לא יאהב אף אדם ואם יביע רגש כלשהו הוא יופנה כלפי חפץ (כסף, אוכל וכו'). הוא לעולם יהיה רודף בצע, גרגרן, גנדרן, משתף פעולה, קמצן וכו'. זו בדיוק הסיבה שלאורך שלושת הספרים שקראתי, לא הצלחתי להתחבר לאף דמות ולמען האמת גם לא לשנוא אף דמות, כיוון שכולן נראו כקריקטורות של אנשים אמיתיים.

ויקטוריה היסלופ בוחרת לכתוב על דברים מעניינים וכאן היתרון היחיד של ספריה. שלוש פסילות גברת, שלום מולא להתראות!

לפני 12 שנים•
★★★★★
•נתי ק.
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

***
מודה ומתוודה שלא חשבתי לכתוב ביקורת על הספר: "חוטים מקשרים",אבל היום התאריך - 27/03/2013 ועבורי הוא משמעותי ( מיד תבינו למה )וחשבתי לנכון שהוא מתאים לי לקשר אותו לא ממש עם הסיפור עצמו (אולי קצת ) אלא יותר עם שם הספר ..
מי שהספיק להכיר אותי וזוכר, יודע שאני משתדלת לשלב חוויות בביקורות / רשמים / סקירות על ספרים שקראתי ואף להקדיש אותם לאנשים חשובים בחיי וכך התבשל בתוכי הרעיון ,רק שהפעם זו לא חוויה משמחת, אלא אירוע טרגי.

תחילה לביקורת
***

וואוווו כמה רעש וטרראם היה סביב הספר כשיצא לאור והגיע לארצנו.להשיג אותו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית כאילו מדובר בהמצאה טכנולוגית חדשה ואני, כמשוחדת ליוון וביקורות טובות הרגשתי צורך עז לדעת מעט היסטוריה על קהילת יהודי סלוניקי מתקופת תור הזהב דרך גירושם מספרד (1942 ) ועד סופה הטראגי כשנשלחה לאוושוויץ (1943) וזה הדבר היחידי שבשבילו היה כדאי לקרוא את הספר,למרות שבימנו קליק אחד בגוגל וניתן ללמוד היסטוריה של כל מדינה בעולם. א-מה-מה....גיליתי תגלית " לא כל הזהב נוצץ ולא כל ספר ראוי שיקרא "רב מכר".מה שבטוח הוא מייצר "רב כסף" וזה ייאמר לזכותך ויקטוריה היסלופ.
באיזה שהוא מקום הרגשתי מעין דה ז'ה וו,כאילו יש לך נוסחה קבועה גברת היסלופ (שהצליחה עד עכשיו ) שבה את משתמשת במוטיבים חוזרים של עבר והווה בשלושת ספרייך,כשגיבור/ת הספר נוסעים לגלות את שורשיהם במדינות שונות ותוך כדי עוברים חוויות ,אבל אם תשאלי את דעתי הקטנה ,הנוסחה לא תעבוד לאורך זמן.
"חוטים מקשרים " הוא רומן היסטורי המתחיל בשנת 1917 בסלוניקי - שריפה ענקית פורצת ומכלה כמעט את כל העיר כשבתווך שזור סיפור חייהם של התושבים מכל הדתות ,יהודים,נוצרים ומוסלמים החיים בדו קיום על כל המשתמע מכך,שכנות טובה ,גזענות,שנאה,רדיפות,מלחמה עקובה מדם, אהבה כמעט בלתי אפשרית והפי אנד.( קצת מזכיר לי את מדינתנו וכמה ערים שחיו וחיות כמו בסלוניקי.....רמלה/לוד למשל... לא ? ).

לפי הביקורות המשבחות את הספר וציטוט התקציר על עטיפת הספר : "חוטים מקשרים", ספרה השלישי של ויקטוריה היסלופ, מחברת רבי-המכר האי של סופיה והריקוד של סוניה, הוא רומן היסטורי מטלטל על מלחמה וגלות ועל אהבה שיכולה למרחק ולזמן; סיפור הפורט על כל מיתרי הלב, שגיבוריו ייחקקו בזיכרון "סוף ציטוט.

לצערי הוא לא פרט על מיתרי לבי כפי שקיוויתי וגיבוריו לא נחקקו בזיכרוני.
מה שכן הוא גורם לי היום,לחשוב על כל החוטים המקשרים בחיי עם עמרם ז"ל המתחיל ב-1953 ומסתיים ב- 2013 וגם לכתוב ביקורת אחרי תקופה כאורך הגלות,ולו רק בשביל זה ,עם כל הצער שבדבר אני יכולה לומר שהיה כדאי לקרוא אותו !

***

וכעת לחוטים המקשרים בחיי ובחיי עמרם ז"ל

***

את הסקירה הזו אני מבקשת להקדיש לעמרם מי שהיה בעלי ( המון שנים ) ואבי 4 ילדיי שאת הגובה והיופי ירשו ממנו ואת השכל ממני...:)(בדיחה פרטית) ותאריך הולדתו חל היום - 27/03/2013,אך לצערנו,לפני כשלושה חודשים ב - 01/01/2013 עמרם נפטר מדום לב. ואני רוצה לספר לכם לכם על החוטים המקשרים ביננו .
שנינו נולדנו בחודש מרץ באותה שנה ,באותה עיר חיפה ובאותו בית חולים רמב"ם בהבדל 5 ימים..שנינו טלאים ,הספרות בתעודת הזהות שלנו זהות ,מלבד שתי הספרות האחרונות .שמותינו מתחילים באות ע'.כן כן שמי עליזה שקוצר לליז. לאבי ז"ל קראו עמרם כשם אישי עמרם .ב- 22/03 נולדתי,ב-27/03 עמרם נולד , 24/03 התחתנו כדת משה וישראל,ב- 27/03 נפרדנו כדת משה וישראל בדיוק היום לפני 18 שנה (מעין מתנת יום הולדת )( לא אוהבת את המילה גירושין ולכן מעולם לא קראתי לעמרם הגרוש שלי .נשארנו בקשר עד יום מותו ,יותר נכון שבועיים לפני מותו בחנוכה היה לו רצון עז לראות אותי ואכן הגעתי במיוחד מאילת ,ביקרנו את הילדים והנכדים ובמקום יומיים שלושה כפי שתיכננתי,נשארתי שבוע שלם . בדיעבד זו הייתה פרידה שקיבלה משמעות מיוחדת והחוט הכי חשוב שמקשר ביננו הוא,שחזרתי לגור בדירה שלו/שלנו שבה נולדו ילדינו.וכך מתקשרים חיי מ - 1953 ועד 2013 בסיפור :"חוטים מקשרים "שמתחיל ב - 1917 ומסתיים ב- 2007.

ויש חוט שמקשר ומרגש אותי מאוד והוא השיר של הזמרת היווניה אנה וויסי שנקרא παραλύσει - " פאראליו " - משותקת - שגורם לי לבכות בכל פעם שאני שומעת אותו .
תודה לחברי היקר תמיר הללי שהקדיש לי אותו בדרך הכי יפה והכי מרגשת ,וליניב טובים על התרגום הנפלא לעברית !


(תוך כדי שידור יום שישי בלילה הקדשתי לה את השיר)
והמילים מדברות בעד עצמן !

" משותקת "

ונדמה כאילו הים התמזג עם הלילה
וכאילו שהמוות הוא החיים בעבורי
ופעימות לבי מופיעות במוניטור
כמו קו ישר.
וכאילו גרמת בלי להתכוון
לזמן לעמוד מלכת
והוא מטביע את חותמו על פרצופי
ואותי הוא משנה
ואני מרגישה את הפחד עמוק בחזה
מר כמו שארית הקפה בתחתית הספל
ואני רואה איך האור שבחדר
שבמוחי הולך ונמוג לו מיום ליום
ובמראה ,הפרצוף שלי משתנה
והופך לפנים אחרות,שאותן איני מכירה
וזה מפחיד אותי

פזמון: משותקת
מרגישה את האדמה נשמטת מתחת לרגליי
כאילו זה היום הראשון בבית הספר,
עכשיו אוגוסט,
אך המדחום שבלבי,מראה מינוס שתי מעלות
משותקת
חריקת הבלמים והצופר זועק
והאוטובוס חולף על פניי,וכמעט דורס אותי

ואני רק חושבת,איך אצטרך עוד לחיות בלעדיך.
משותקת....

ואני רואה את חיי כמו קיר ענק,
המתרומם מולי בסוף הרחוב
וקולות הילדים הבוקעים מחצר בית הספר,
נשמעים באוזניי כמו מסע הלוויה
והדרך,שפעם הובילה אותי אל
מחוץ ביתך,עכשיו כבר
לא קיימת.

פזמון: משותקת
מרגישה את האדמה נשמטת מתחת לרגליי....

הקשיבו לקול האדיר ולמילים המצמררות !
https://www.facebook.com/photo.php?v=566608390046245&set=vb.100000912667257&type=2&theater

יהי זכרך ברוך עמרם אישי היקר !!!
***

מאחלת לכולנו חוטים מקשרים יפים ושמחים .חג אביב שמח ופורח .
ורק בשורות טובות !
יא מאס יא אולוס - Ya Mas όλους - לחיים לכולם !

לפני 13 שנים•
★★★★★
•ליז מאילת:-)
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

ויקטוריה היסלופ הצליחה שוב להקסים אותי בקושר הכתיבה שלה.
הרבה אמרו שהוא יותר טוב מהאי של סופיה!
וכשהתחלתי לקרוא את הספר חוטים מקשרים מהדף הראשון,היה ברור לחלוטין שהספר הוא יצירת מופת.
מהעמוד הראשון סחף אותי לאיי יוון לסלוניקי,להיסטוריה של המקום,התיאורים שלה היו כל כך מוחשים,לא היה ניתן להרפות מהספר.
ספר נפלא ואם להשוות לשאר הספרים אז כן היא עשתה את זה שוב ובגדול ,קראתי אהבתי וממליצה בחום.

לפני 14 שנים•
★★★★★
•ג'יהאן
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

ההיסוטריה של סלוניקי במריחת דפים וסיפור צפוי ומשעמם מלא בתשפוכת שמעלץ

לפני שנתיים•
★★★★★
•גקי
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

זהו הספר השני של ויקטוריה היסלופ שאני קורא, הראשון היה האי של סופיה שממנו נהניתי מאד. חששתי קצת שהספר השני יהיה פחות טוב והתבדיתי.
הספר מצוין, ואין ספק שלויקטוריה היסלופ יש כשרון אמיתי כסופרת. הדברים שלקחתי עמי מן הספר הם תולדות העיר סלוניקי והמעוראות שטילטלו אותה, השריפה הגדולה ב-1917,המלחמות עם התורכים שכללו "טרנספר" של יוונים מאזורים של טורקיה, וטורקים מסלוניקי,כיבוש סלוניקי על ידי הגרמנים במלחמת העולם השניה,וגירוש היהודים למחנות ההשמדה בפולין (סיימתי את הספר קרוב ליום הזכרון לשואה ולגבורה-כמה סמלי) וכן מלחמתם האמיצה של היוונים בכובש. אחר כך שלטון הגנרלים ביוון ובסוף רעידת האדמה שהחריבה את סלוניקי.
כל זה על רקע של דמויות אנושיות שחיו בסלוניקי ויחסי אהבה שנאה ביניהם.
לסיום אציין שאת הקריאה סיימתי כשיד אחת אוחזת בספר ויד שניה אוחזת בטישו כדי למחות את הדמעות.

לפני 10 שנים•
★★★★★
•kisr
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

את שמה כסופרת הכה מוכרת לנו קנתה ויקטוריה היסלופ בזכות אותם ספרים המשלבים רומן עם היסטוריה. מקומית בעיקר. לקורא הממוצע לא נדרש כול מאמץ כדי להיזכר ש"האי של סופיה" עוסק בספינלונגה (כרתים) ו"הריקוד של סוניה" נכתב על מלחמת האזרחים בספרד, והם הפכו לרבי מכר בזכות אותו שילוב מנצח 'רומן והיסטוריה' הנותן לקורא גם ערך מוסף לסיפור הרומנטי תוך הבאת אירועים היסטוריים לתקופה בה התרחש הסיפור, וחיבור הדמויות בצורה כה שורשית למקום, כפי שעושה הסופרת, מהווים עדות להצלחתה.
הפעם בחרה הסופרת להביא לידיעת קוראיה את סיפורם הטרגי של תושבי סלוניקי כשהיסטוריית היוונים, אך בעיקר הסלוניקאים, משמשת כמסגרת לרומן. יצא לי לבקר בחלק ניכר מהמקומות המופיעים בספריה ובהחלט נעים לי לציין את היקף העבודה שעשתה בהיצמדה למקומות המהווים את בסיס העלילה.
במקרה של "חוטים מקשרים" גם ההיסטוריה מדויקת - דבר שנבדק (בעת שהייתי שם בטיול) ואושר ע"י המדריכים במקום עם תושבי סלוניקי.
בשנת 1912 עברה העיר סלוניקי מהטורקים ליוונים. האירועים המרגשים שבספר, לאחר השריפה הגדולה בשנת 1917 שכילתה את רוב מרכז העיר סלוניקי שבה התגוררו היהודים, חילופי האוכלוסייה שמסתיימים בשנת 1923 בין הטורקים ליוונים לאחר המלחמה ביניהם - עוברים לאורך חייה של קטרינה, ילדה בת שש שעוברת מהאזור הטורקי ליווני. הסופרת מתעכבת גם על היחסים המיוחדים שהיו בין הדיירים והעזרה ההדדית שהייתה ברחוב המסוים המופיע בספר, בין הנוצרים, המוסלמים והיהודים שהיו בני בית האחד אצל השני, ובעת חילופי האוכלוסין המשיכו לשמור על הבית של ידידיהם בתקוה שיוכלו לחזור ולחדש ימיהם - ימים נפלאים שקיימו האחד עם השני.
מצאתי בספר סיפור היסטורי יפה, נכון וכתוב בצורה מעניינת, אולם הרבה פחות מכך בנושא הרומנטי - שמבחינתי ראיתיו כמשהו זר מעט שנדבק לסיפור, ולצערי לא הצלחתי להתחבר אליו...
ס"ה נהניתי, ואם "חייבים" להחליט על דרוג - אז העדפתי את שני ספריה הקודמים.

לפני 12 שנים•
★★★★★
•י. קליש
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

במסגרת התואר השני שלי לקחתי קורס שנקרא: היסטוריה דיפלומטית של אירופה והעולם המערבי. וואו. השם יצר אצלי כל כך הרבה ציפיות, נשמע קורס ממש מעניין, והעניין גבר כאשר קראתי על הנושאים עליהם נדבר בשיעורים. חיש קל נרשמתי לקורס הנ"ל וציפיתי לתחילתו. כמה גדולה הייתה האכזבה כאשר הכרתי את המרצה: יבש, צנון, מלפפון חמוץ שכמעט הרדים את עצמו במהלך ההרצאה. אתם מבינים? התוכן יכול להיות בעל פוטנציאל ומעניין. אבל מספיק שמי שמעביר אותו יבש יותר ממדבר יהודה – והכל קורס, נהרס ומתמוטט.

זה מה שקרה לי עם ספרה של ויקטוריה היסלופ, "חוטים מקשרים". אני מכירה את יוון. שורשיי ושורשי משפחתי שם. אני קשורה למדינה זו בעבותות ומכירה אותה ואת ההיסטוריה שלה. חקרתי את מלחמת האזרחים שלה מבחינה אקדמית ואני יודעת כמה אפשר לספר עליה. אבל שוב, מה שחשוב הוא לא רק התוכן אלא ה"איך"... איך מעבירים סיפור, אווירה. איך בונים דמויות ואיך גורמים לנו, הקוראים, להקשר אל הדמויות הללו.

ה"איך" הזה, העומק, המשמעות, הצבע – נעדר בספרה של היסלופ. ההתחלה הייתה מבטיחה: אקספוזיציה על נכד המגיע לסלוניקי ופוגש את סבו וסבתו ותיאור רגשני של העיר ותושביה. אבל אז, לאט לאט, מגיעה האכזבה הגדולה. הדמויות – היו רדודות מאוד לטעמי ולא הצלחתי להתחבר ולו לאחת מהן. הסגנון של היסלופ מאולץ, מעושה, מרגיש מזוייף. כמו הצגת תיאטרון שבויימה בצורה גרועה. הכל נורא צפוי, נורא מאכזב. הקטעים ההיסטוריים סופרו ביובש רב, כמו עיתונאי משועמם שאולץ להגיע לחלקת ארץ שלא מעניינת אותו. לקח לי שבועיים וחצי לסיים את הספר, וזה אומר דרשני. זהו ספר קליל בשפתו, הייתי אמורה לסיימו בארבעה-חמישה ימים, אך האמת היא שלא רציתי לחזור אליו בכל פעם שסגרתי אותו. למעשה, די הכרחתי את עצמי בעיקר בגלל העניין ההיסטורי ומתוך איזו תחושה מגוחכת של מחוייבות.

לסיכום: אפשר היה לעשות כאן יותר. אפשר היה להפוך את הסיפור הזה למצויין. היה פה פספוס גדול, וחבל.

לפני 12 שנים•
★★★★★
•אלינור
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

האמת שהתחלתי לקרוא את הספר בפקפוק קל. אחרי שכל כך אהבתי את האי של סופיה, והתאכזבתי מהריקוד של סוניה, חשבתי שזה יקרה לי שוב. אבל לא.
חוטים מקשרים כתוב בצורה נפלאה. ויקטוריה היסלופ גורמת לך לאהוב את הדמויות שאתה אמור לאהוב ולשנוא את הדמויות שאתה אמור לשנוא. אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה התחברתי לדמות מספר כמו שהתחברתי לקטרינה.
אין שום קטע מיותר. הכל מתאים, הכל מעניין, הכל מרגש.
אם היה אפשר לתת לספר הזה יותר מחמישה כוכבים, הייתי נותנת.

לפני 14 שנים•
★★★★★
•סתם אחת
חוטים מקשרים

חוטים מקשרים

ויקטוריה היסלופ

כן
מתמוגגת
יאללה לסלוניקי ולסבוס וכו
ושוב תחושת דהז'וו חזקה כאילו קראתי את זה כבר, האמנם, הפעם קראתי בגמיעה אחת, בבת אחת, לא הנחתי מהיד עד שסיימתי, לילה מרתק, ו... מלחמת אזרחים ממש היתה עד לא מזמן, וגם אירופה בעצם עקובה מדם ממש עד לא מזמן, פה קרוב, ארץ קשה, ובכל זאת הגיבור בסוף ניכנע למציאות וחותם ומצהיר שטעה ולא נכון לו להיות קומוניסט שהיה... אלללייי שזו המציאות הארורה... ואחר כך ההבנה שאין ברירה וצריך להשתמש בכסף של האב הקפיטליסט השנוא ששיתף בעצם פעולה עם הנאצים, כדי לתת הזדמנות לילדים ללמוד בחו"ל לצאת מהמעגל להתפתח לרכוש השכלה, להקים משפחות טובות ואיכותיות אפילו שזה בגלות, והוא שהיה לוחם חופש ושיוויוין ושיחרור מסכים לכך לנוכח המציאות הטופחת על פניו, הזדמנות לחיים טובים יותר... ועדיין עם זיקה וגאווה לאומית ארצית לשורשים... קאו ברכה וראו טוב, לימדו היסטוריה ולקחים לדורות הבאים, חיזקו אימצו , שבת שלום
11 שעות קריאה להגיע לסוף, לפני זה כמה שעות מתקדמות להתחיל את השוונג... סך הכול אני קוראת לאט

לפני 9 שנים•
★★★★★
•איור וודה