• חברים
  • ביקורות
  • דירוגים
  • פורומים
  • רשימות
  • נושאים
  • מחפשים בנרות
  • ספרים חדשים
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
סימניה - סופרים ספרים וחברים • © 2006-2026
אודות•חנויות ספרים•ספריות•עזרה•תנאי שימוש•פרטיות
תוכן פרסומי רלוונטי
סימניה
•
•
•
•
בעל זבוב

בעל זבוב

מאת ויליאם גולדינג

הביקורת של חוקר הספרים

תמונה של חוקר הספרים
בעל זבוב

בעל זבוב

מאת ויליאם גולדינג

הביקורת של חוקר הספרים

תמונה של חוקר הספרים
הוצאה לאור:עם עובד
שנת הוצאה:1988
סדרה:ספריה לעם #90
קטגוריה:ספרות קלאסית
הקודמת
רלי
דירוגדירוגדירוגדירוג

הביקורת

הביקורת נכתבה לפני שעתיים•1 דקות קריאה

ספר מדהים. מעבר לכתיבה המקוצעת והקולעת, הירידה לפרטים והתיאורים הספרותיים, זהו הספר שנוגע בפסיכולוגית הנפש העמוקה, המוסריות והחברה, והקשר התמידי שביניהם.
גישתו של גולדינג מזוהה עם תפיסתו של תומאס הובס, הרואה את האדם כמי שנולד עם נטייה לרע מנעוריו וקובע כי 'אדם לאדם – זאב'. גולדינג מציג זאת במומחיות ספרותית וקולעת ומרחיב את המחשבה על טבע האדם ועל מנגנוני החברה. בין אם תסכימו עם עמדתו הפסימית ובין אם תחלקו עליה, אין ספק כי הספר מציב מראה חדה ובלתי מתפשרת מול הבעיה היסודית של המוסריות והטבע האנושי.
בסופו של דבר, גולדינג מאלץ אותנו לשאול את השאלה המצמררת: האם הציוויליזציה היא באמת יסוד מוצק, או שמא היא רק מסכה דקה המסתירה את הכאוס המבעבע מתחת לפני השטח?

מי אהב את הביקורת

אהבת?
אין לייקים עדיין

על המבקר

תמונה של חוקר הספרים

חוקר הספרים

חבר משנה
10 ביקורות•10 לייקים
ז'אנרים מועדפים:
ספרות קלאסית•ספרות מתורגמת•קלאסיקה
תמונה של חוקר הספרים
חוקר הספרים
חבר באתר משנה
ביקורות10
לייקים שקיבל10
דירוג ממוצע4.5 ⭐
ז'אנרים מועדפים
ספרות קלאסית4ספרות מתורגמת3קלאסיקה 1

דיון על הביקורת

1 תגובה
מורי
מורי•לפני שעה

על מה הספר?

1 תגובה בסך הכל

ביקורות נוספות של חוקר הספרים

האחים קרמזוב [מהדורת דביר - 1993]

האחים קרמזוב [מהדורת דביר - 1993]

פיודור דוסטויבסקי

מיוחדותו של 'האחים קרמזוב' מעל לכל שאר ספריו של הענק הספרותי דוסטויבסקי, טמונה בדיאלוגים הפנימיים והחברתיים שתופסים את כל כולו של הספר. אם אתם חובבי פסיכולוגיה ופילוסופיה דיאלוגית, תמצאו כאן כר נרחב ביותר למחשבותיכם; אין סיפור שאינו חלק מדיאלוג, ואין דיאלוג שאינו חלק מהסיפור.
דוסטויבסקי לא רק מנהל כאן שיח בין הדמויות, הוא מאלץ את הקורא לקחת חלק בו. כל דמות מייצגת תפיסת עולם שלמה, וההתנגשות ביניהן הופכת כל פרק למאבק אקזיסטנציאליסטי על מהות האמת, החופש והאמונה.
הכתיבה כבדה ומורכבת, אך יפהפייה באופן שרק דוסטויבסקי יכול היה לכתוב. תובנות החיים והחוויה האישית, לצד דמויות מורכבות ופסיפס אינסופי של אופי אנושי, מרכיבים את הפאזל הנפלא של משפחה אחת קטנה – שפשוט מדברת מתוך עצמה, על עצמה, ואל עצמה.

לפני שעתיים•
★★★★★
•חוקר הספרים
החטא ועונשו [מהדורת 1995]

החטא ועונשו [מהדורת 1995]

פיודור דוסטויבסקי

חוויה פסיכולוגית עמוקה ושורשית בנפתולי נפש האדם, מלאה בדיאלוגים פנימיים ובתסביכים מדהימים. כתיבתו של דוסטויבסקי היא מעבר למהפנטת; הוא מיטיב, יותר מכל סופר אחר, להגדיר לפרטי פרטים את עומקה של הנפש המיוסרת והנפתלת.
'החטא ועונשו' אינו רק ספר איכותי מן השורה הראשונה וחוויית קריאה מטלטלת, אלא הוא כלי אמיתי וטהור להבנת נפש האדם – הן את עצמו והן את סובביו.

מה שמפעים במיוחד בדוסטויבסקי הוא היכולת שלו להפוך את רסקולניקוב לא רק לדמות ספרותית, אלא למראה שמשקפת את המאבקים הפנימיים של כל אחד מאיתנו. הקריאה בספר היא לא פחות מטיפול פסיכולוגי – היא מאלצת אותך להתעמת עם שאלות של מוסר, אשמה וגאולה, ולא נותנת לך לחמוק עם תשובות קלות. זהו ספר שמשאיר חותם בנפש גם שנים רבות אחרי שסוגרים את הכריכה האחרונה.

לפני שעתיים•
★★★★★
•חוקר הספרים
יש אלוהים?

יש אלוהים?

ריצ'רד דוקינס

לדעתי, הספר רדוד ומלא בטענות שטחיות. אין צורך להביא הוכחות לאבולוציה מתוך הנחת מוצא שהמאמינים הם טיפשים. בנוסף, הספר מבוסס ברובו על התנצחות מול האמונה הנוצרית – אך מה עם היהדות, האסלאם, ההינדואיזם או הבודהיזם?
דוקינס כותב מצוין, בזה אין ספק, וראוי שכל אדם, דתי וחילוני כאחד, יעמיק בטענות המופיעות בגוף הספר. עם זאת, יש לחלק את היצירה לשני חלקים שונים בתכלית: בין הטיעונים המדעיים לבין ההשקפות האישיות. השקפותיו של דוקינס אינן טיעוניו. ספר זה כנראה לא יגרום לקורא לכפור, אך גם לא יחזק את אמונתו. הוא בעיקר משמש מראה להשקפותיו של הכותב.

לפני 3 שעות•
★★★★★
•חוקר הספרים
הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם

הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם

יונס יונסון

ספר נדיר ובלתי שגרתי, מלא בהומור מטורף ושנינות יוצאת דופן. הקריאה בו היא חוויה כיפית, קלילה ומהנה במיוחד, שבין צחוק לצחוק, מצליחה להעניק גם כמה תובנות מרעננות על החיים ועל המקריות שבהם.

לפני 3 שעות•
★★★★★
•חוקר הספרים
גנבת הספרים

גנבת הספרים

מרקוס זוסאק

ספר בעל תזה ורעיון עוצמתיים. הוא מצליח להיות עצוב ושמח בעת ובעונה אחת, ומרגש עד דמעות. אמנם הקריאה בו דורשת הסתגלות והכתיבה עשויה להרגיש לעיתים מסורבלת ומאתגרת, אך הבלבול הזה הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה; הוא משקף את הפחד, את הערפל ואת חוסר הידיעה שאפפו את התקופה ההיא. התוצאה הסופית שווה כל רגע של מאמץ.

לפני 3 שעות•
★★★★★
•חוקר הספרים
סטונר

סטונר

ג'ון ויליאמס

"האדם שאוהבים בתחילה אינו האדם שאוהבים בסוף, ושהאהבה אינה יעד שמגיעים אליו אלא תהליך שבאמצעותו אדם אחד מנסה להכיר אדם אחר" (סטונר, פרק XII)
להכיר את סטונר - זה להכיר לעומקו של האדם של חיים. להבין את חוסר משמעותם ויחד עם זאת את משמעותם. ספר מדהים, כתוב היטב ומנומק עד לעומק הוויה והחיים האנושיים. בין דמעות של בדידות, אהבה, שמחה ואכזבה עולה מסכת חייו של אדם שלם.
סטונר מלמד אותנו שגיבור לא חייב לנצח את העולם כדי להשאיר בו חותם. הגדולה של הספר טמונה ביכולתו להפוך את 'החיים הרגילים' למחזה טראגי-פואטי של ממש. הוא מציב מראה מול הקורא ושואל: האם מצאת את הדבר האחד שאתה מוכן למסור לו את נפשך? סטונר אמנם חי חיים שלכאורה עברו 'מתחת לרדאר', אך הוא חי אותם מתוך נאמנות בלתי מתפשרת לאמת הפנימית שלו, לאהבה ולמילה הכתובה. זהו ספר שמשאיר אותך עם תחושה של צניעות עמוקה מול פלא הקיום האנושי.

לפני 4 שעות•
★★★★★
•חוקר הספרים
האסופית [אן מהחווה הירוקה]

האסופית [אן מהחווה הירוקה]

לוסי מוד מונטגומרי

מבחינתי, לא ניתן לעבור את החיים – מן הילדות אל הבגרות דרך הנערות – ללא הסדרה הנפלאה הזו. החוויה הרומנטית המקיפה את ההוויה הפנימית והחיצונית כאחד, מעלה את חוויות החיים לרמה של יצירה ובניית אישיות מתוך החיים עצמם.
חייה של אן, על אף שהם מלאים בתהפוכות, הם למעשה רגילים כל כך. אין חייה שונים מאלו של כל אדם אחר המתהלך על פני האדמה, אך הם שונים במהותם ובחווייתם. זו היכולת 'לתפוס' את מאורעות החיים ולהבין אותם בתוך הנפש פנימה, בתוך ההוויה עצמה.
זהו ספר חובה לכל מי שחפץ לחוות את חייו ואת הווייתו באופן מלא, שלם ומאושר יותר.

לפני 4 שעות•
★★★★★
•חוקר הספרים
חקירות פילוסופיות

חקירות פילוסופיות

לודוויג ויטגנשטיין

ספר חובה לכל מי שמבקש להעמיק בהבנת הבלשנות, השפה, ההגדרות וההמשגות. 'חקירות פילוסופיות' אינו רק טקסט עיון, אלא מסע שמאתגר את מגבלות ההבנה והתבונה האנושית ומפרק את האופן שבו אנו תופסים את העולם דרך המילים.
חשוב לציין: זהו לא ספר שניתן לצלוח בקריאה רציפה או מהירה. הוא דורש מהקורא קריאה איטית, כמעט סיזיפית, המלווה בעצירות מרובות להרהור. ויטגנשטיין לא מגיש תשובות מוכנות על מגש של כסף; הוא מציע 'משחקי שפה' וכלים המאלצים אותנו לעצור, להטיל ספק במובן מאליו ולחוות מחדש את גבולות המחשבה שלנו. מי שמוכן להשקיע את המאמץ האינטלקטואלי הנדרש, ימצא כאן לא רק פילוסופיה, אלא כלי עבודה לחיים.

לפני 5 ימים•
★★★★★
•חוקר הספרים
שלושה בסירה אחת [הרפתקה]

שלושה בסירה אחת [הרפתקה]

ג'רום ק. ג'רום

ספר משעשע שגורם לחשוב על החיים באופן קליל והומוריסטי יותר.
הכתיבה מעולה, שנונה ושווה לכל נפש: צעירים ומבוגרים כאחד.

לפני 5 ימים•
★★★★★
•חוקר הספרים

ביקורות נוספות על "בעל זבוב"

בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

לטעמי האישי בלבד. הספר עמוס בתיאורי טבע, 3/4 מהספר הוא פואטי ומסאי ורק הרבע האחרון ענייני. ממש נאבקתי ברובו להמשיך. הרבע האחרון היה שווה את זה ואכן יש תיאור די טוב להתפתחות שלילית של חברה אנושית, אבל חשבתי שהוא יהיה יותר מפורט ויתפרש לאורך זמן רב יותר.

לפני 6 חודשים•
★★★★★
•TheDorisman
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

כששאלתי חברים ומכרים מה דעתם על 'בעל זבוב', נתקלתי בדעות חלוקות ומקוטבות מאוד, שעוררו את סקרנותי לקרוא ולבדוק בעצמי.
כעת אני יכולה להגיד שאינני משתייכת למחנה אוהדיו, ובאותו הזמן אני שמחה שקראתי אותו.
'בעל זבוב' הוא רומן אלגורי, ולכן בעיני נופל בין שני הכיסאות – בשל היותו משל חד משמעי על האנושות, דמויותיו שטוחות וחסרות התפתחות; התהליך הבולט היחיד שעוברות הדמויות הוא של קולקטיב, הנסחף אחרי הכוחניות ומאבד את מערכות המוסר ומוסכמות החברה. ספק אם חוסר ההתפתחות הזה היה בולט או מפריע אם 'בעל זבוב' היה סיפור קצר, אבל לפחות בשבילי – מסר מובהק כל כך פשוט לא מחזיק 200 עמודים, בעיקר את חלקיו הראשונים. ייתכן שהסיבה היא התרגום הישן שקראתי, אבל לעיתים קרובות ההתרחשות ותאורי הטבע מלאים בדימויים רבים כל כך, שהתקשיתי להבין למה גולדינג מתכוון – ומצאתי את עצמי קוראת את אותן השורות שוב ושוב, בניסיון לפענח מה קרה בפועל.

ולמרות זאת, אני שמחה שקראתי את הספר. מדוע? מלבד העובדה שסוף סוף יכולתי לגבש עליו עמדה משלי, אני חושבת שלמרות שאולי אינו עומד במבחן הזמן הוא ספר חשוב. עומד לזכותו ההקשר ההיסטורי שבעקבותיו נכתב – לאחר מלחמת העולם השנייה, והביקורת הנוקבת שמועברת בצורה לא מעודנת במיוחד, אך אפקטיבית. התקופה בהחלט מסבירה את המיזנתרופיה הכללית השורה על הספר. העולם היה במצב עגום מאוד, ורבים תהו כיצד הפשיזם והאלימות התפשטו בקרב חברות רבות כל-כך. גולדינג מציב מראה מול החברה. היה לכם גן-עדן, ובחרתם להפוך אותו לגיהינום. לא צריך להיות פסיכופט או רשע כדי לחולל מעשים נוראיים: מספיק רק פחד ופילוג מפני מפלצת דמיונית, מפני הלא נודע, כדי להפוך למפלצות בעצמיכם.
אם ישאלו אותי חברים ומכרים מה דעתי על בעל זבוב אגיד – הוא קצת פשטני וקצת משעמם, ולא ממש נהנתי לקרוא אותו. אבל הוא גם מעורר מחשבה. אולי הוא יעורר בכם כעס ואולי הסכמה. אם אינכם בטוחים מה מבין השניים תרגישו, הייתי ממליצה לכם לקרוא אותו, רק כדי לגלות את התשובה.

לפני 7 שנים•חור בגרב
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

ספר יכול להיות מזעזע ביותר ממובן אחד. הוא יכול להיות "מזעזע" במובן שהוא בעל תכנים קשים והוא יכול להיות "מזעזע" במובן של ספר איום ונורא. לצערי, הספר הדוחה הזה עונה על שתי ההגדרות.

מזמן לא תיקלתי בספר שמתיימר להיות אלגוריה והוא כל כך פשטני באופי שלו. כל כך פשוט ושקוף וברור שזה פשוט מגוחך. קחו למשל לדוגמה את מוטיב האור והחושך. החושך כמסמל את הרוע, את השטניות, את המוות ואת הפסימיות ואילו האור כמסמל את האהבה, החכמה והאופטימיות. אז באמת מה הפלא שבעל זבוב, כלומר ראש החזירה שתקוע על המוט המחודד, מתואר ככדור שחור משחור שבתוך הלוע שלו האפלה רק גוברת?

והדמויות, אוי הדמויות. הן משורטטות כולן בקווים כל כך פשטניים ובמונחים אבסולוטיים של טוב ורע שזה פשוט מגוחך ונלעג וכל כך לא אמין. ראלף מייצג את המנהיג הדמוקרטי החלש וג'ק את דמותו של הדיקטטור העריץ והחזק. נו, תעשו לי טובה - הכל מתואר בשחור ולבן שזה פשוט מצחיק.

ויש גם חורים רבים בעלילה. איך אפשר להסביר למשל את זה שכל הניצולים כולם זרים זה לזה באי ומציגים אחד את השני בשמותיהם כאילו שהם לא טסו ביחד שעות רבות זמן קצר קודם לכן, כולל זמן המתנה משותף בשתי תחנות ביניים?

המילה "נורא" יכולה להיות בשני מובנים, למשל ספר נורא (מאוד) יפה, והיא יכולה להיות במשמעות שלילית כמובן, משמעות של איום ונורא. הספר הזה לדעתי הוא נורא (מאוד) נורא (איום). גועל נפש.

לפני 9 שנים•
★★★★★
•מיכל
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

אחד הזכרונות (לא שזה כל-כך רחוק, כן?) משיעורי ספרות בתיכון הוא שנהייתי שונא של הספרות הקלאסית בגלל הצורה בה הועברו השיעורים, סופרים כגון דוסטוייבסקי, טולסטוי, והיצירות "בעל זבוב" של גולדינג ו"אנטיגונה" של סופוקלס נהיו בעיניי לבזויות וכמעין מעמסה מיותרת.

כיום אני מבין את ערכן של כל היצירות האלה שהתיכון גרם לי לשנוא (מלבד אתגר קרת, הוא נשאר שנוא), בעיקר הספר הזה:
כן, הישרדות של קבוצת אנשים, במקרה הזה ילדים, במצב מחריד, מובילה לאנרכיה היוצרת שלטון בו החזקים יותר מתעללים בחלשים, באיטיים ובשונים מהם, נושא לעוס אמנם, אבל העובדה שבמצבים כאלה, ללא יד מכוונת, אפילו חבורת ילדים מקסימה הופכת לאלימה, מסויטת ורצחנית, תמיד מרתקת אותי כל פעם מחדש (כמו שקורה לי כרגע עם "משחקי הרעב"), בעיקר לאור המחשבה שהמפלצת שמתוארת שם היא בסופו של דבר מפלצת שאינה מוחשית, אלא נמצאת עמוק בלב כל אחד מאיתנו.

לפני 14 שנים•
★★★★★
•Osirus
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

הרומן "בעל זבוב" לוילאם גולדניג הוא מיצירות האומנות המכוננות את המחשבה התרבותית של תקופתינו. הרומן נכתב על רקע סיומה של מלחמת העולם השנייה. תערובת בלתי אפשרית של טייפון, הוריקן וסערה טרופית טרפו את אירופה רבתי. הרס טוטאלי של האדם ושל תרבותו החומרית. כמעט חזרה אל נקודת האפס.
הרומן מתאר קבוצת ילדים בני 6 ועד 14 שנים הנחלצים מאירופה בעיצומה של המלחמה הנוראה. והמטוס המחלץ אותם לא מגיע ליעדו, אלא נחת נחיתת חרום, על גבול השבירה, על אי בודד ומרוחק. הילדים הנחלצים מן המטוס מוצאים עצמם ללא יד מכוונת, מסייעת. של הורה , של מבוגר. והנה הם מצליחים לבנות את חברת הילדים וקובעים מספר כללים כדי להבטיח את קיומם עד שיגיע כוח חילוץ להחזירם אל ביתם. מה שנראה אצל חלק מן הילדים כהזדמנות לבלות ולעשות חיים משוגעים עד בוא ההורים המחלצים, עד מהרה הופך להיות סיוט ואיום קיומי על כולם. חבורת הילדים ה"מתוקים" מתפצלת לשתי קבוצות המתרחקות זו מזו. כאשר הן יחזרו האחת למה שהייתה חברתה, החזרה תהיה מלווה במלחמה הרסנית, רצחנית וכמעט טוטאלית שהייתה עלולה להרוג את כולם. רומן אליגורי המבטא אכזבה קשה מהתנהגותו של האדם המודרני. מסתבר שמפלצות אינן חולפות מן העולם הן רק נרדמות לרגעים מעטים ולנו נדמה עולם אחר, ללא מנהיגים רודנים. כמעט חמישים שנה חלפו מאז כתיבת הרומן ונראה כי הוא אקטואלי לימינו . היום מציינים עשור לאסון "מגדלי התיאומים". איזו תקווה גדולה הייתה עם היבחרו של אובמה לנשיא ארה"ב. התקווה לעולם טוב יותר היא הכוח המניע את החברה האנושית להאמין, לחשוב ולפעול למען חברה טובה יותר. אנו נמשיך להאמין שהעולם בר תיקון. שחברתינו יכולה להיות אחרת, טובה יותר, אנושית יותר.

לפני 14 שנים•איציק
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

כשתלמידים צריכים לקרוא (ולקבל ציון בבגרות) ספר כמו בעל זבוב, אז לא צריך להתפלא אם אחר כך תהיה להם רתיעה מלקרוא ספרים לעוד הרבה שנים.
הספר כתוב בצורה נמרחת ומתמשכת יותר מדי ואינו מתאים לדעתי בכלל לבני נוער ואינו אמור לייצר מודל לדוגמא לספרות.
לא נהנתי מהקריאה שלו ואת הבגרויות שלי עשיתי כבר לפני הרבה הרבה שנים.
מעבר לכך גם לא התחברתי לעלילה או למסר.

לפני 5 שנים•
★★★★★
•אור
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

קראתי את הספר בכיתה ח', באמצע שיעור היסטוריה. המורה איפשרה לי והדגישה שזה ספר חשוב מאוד, אבל אני רק ראיתי עוד ספר הרפתקאות נערים מעניין וקצת מוזר. התמרמרתי כשה"רעים" הצליחו, פחדתי מהמפלצת הנוראית.
עבר הרבה זמן וכשהרמתי את הספר שוב ראיתי את מה שציפו ממני ללמוד ולהשכיל, את המבנה החברתי, את הכאוס והאלימות בחברה ואת הפחדים העמוקים שלנו.
אז לא הרגשתי את מה שהסופר מנסה להשליך על הקורא, או את הביקורת העצמית, וזה למרות שהייתי בגיל הדמויות ורק חלמתי להתקע על אי בודד ולתפוס צד בחיי הרפתקאות.
באיזה אופן היום הביקורת והצורך להטיף באה באופן צפוי מידי, אם זה בסאות' פארק או ארץ נהדרת. לכן כיף כל כך לקרוא ולקבל את הספר כמו שהוא, בכל גיל, כל עוד הוא מעניין מסיבות אחרות ורקע אחר.
שווה קרייאה נוספת כל כמה שנים :)

לפני 15 שנים•
★★★★★
•דובה
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

אני יודעת שלומדים את הספר הזה לבגרות (עדיין לא החלטתי אם זה מה שגרם לי לרצות לקרוא אותו יותר או פחות), אני בכל אופן לא למדתי אותו אף פעם. קראתי אותו כספר קריאה רגיל, אם כי לא הייתי ממהרת להגדירו כ"רגיל" .
לקח לי הרבה זמן יחסית לסיים אותו, בעיקר כי הוא לא קל לקריאה- דווקא לא רק בגלל התוכן שלו (שבחלקו מזעזע) אלא בעיקר בגלל השפה המאוד גבוהה וספרותית, שאני לא רגילה בה ברמה כזו מרוכזת.
הרעיון של הספר חשוב מאוד ואפילו מציאותי (לא עלינו). כבר ראינו לאילו תהומות החברה האנושית מסוגלת להידרדר.
אני בטוחה שיש המון מוטיבים ספרותיים ועומק שנעלמו מעיניי, ואני בבורותי הספרותית החשבתי אותם לפירוט יתר נרחב מדיי לעתים.
הסוף של הספר (כל הפרקים האחרונים) מאוד חזק, כך ששווה להתמיד בקריאה שלו למרות הקושי.

לפני 12 שנים•
★★★★★
•גילת
בעל זבוב

בעל זבוב

ויליאם גולדינג

הספר מספר על קבוצת ילדים בריטים ,ניצולי תאונת מטוס שנקלעים לאי בודד בזמן המלחמה.הילדים חלקם זאטוטים חלקם נערים מנסים לקבוע כללים באי על מנת להשליט סדר ולהיחלץ מהאי.הקונכיה שהיא גם הסמל והציור של הספר הזה היתה בהתחלה הסמל לדמוקרטיה של האי וכל ילד שרצה רשות דיבור היה צריך להחזיק בקונכיה,מה שהיה בהתחלה נראה כמו סדר ורצון טוב לקבוע כללים וחוקים הופך לחלום בלהות סיוט של ממש כאשר קבוצת הילדים מתחלקת לשתי קבוצות שמתרחקות זו מזו. לכל אחת מנהיג משלה כל אחת פונה לצד אחר של האי ולכל אחת יש גם אידיאולוגיה משלה ומה נכון לעשות.יש את המחנה הטוב ויש את המחנה הרע, מנהיג אחד באמת נשאר נאמן לחוקי הדמוקרטיה והסדר והאחר הופך לרודן אכזרי,נזכור שאנו מדברים על ילדים אבל אותם ילדים איבדו כל צלם אנוש והחברה באי הופכת לחברה מסוכנת,אכזרית ורצחנית היו שם תיאורים שממש היה קשה לי לקרוא.הספר ממש מזעזע, מפחיד כמו כן בעל זבוב הוא רומן אלגוריהספר מתאר את היצרים של האדם הדחפים שלו שיכולים להיות טובים,מתורבתים,נעימים בעלי הגיון וסדר ומצד שני יכולים להחריב עולמות לגרום לאי סדר, כאוס, אנרכיה תוהו ובוהו של ממש.מפחיד לאן האדם יכול להגיע באכזריותו.
הספר הוא ספר מצוין קלאסיקה שחייבים לקרוא אציין שלא היה קל לי עם הספר הזה השפה כאן מאד גבוהה במהלך כל הספר באמת רשום בשפה ספרותית קשה לקורא הממוצע ועם זאת מאד אהבתי, אני חושב שיכולתי לאהוב את הספר אף יותר אם ההיתי מבין את כל המילים והביטוים כמו שצריך כי לדעתי פיספסתי כאן די הרבה דברים שחמקו מעיניי בעקבות אותו תרגום קשה

אני בטוח שאקרא את בעל זבוב שוב בעתיד ואהנה ממנו יותר כי כמו שאמרתי מחסום השפה כאן בספר די הרס לי אבל מצד שני תלמדו כל כך הרבה מילים חדשות בעברית וכל מיני ביטוים שזה רק יוסיף לכם אז יש בזה גם יתרונות
מומלץ לכולם חברים

לפני 7 שנים•
★★★★★
•רובין הוד
דירוג
4.0
לפני 19 שנים

“ספר מרתק חזק ומדהים .קלאסיקה !”

43/60
ביקורות על בעל זבוב
הבאה
נמרוד
דירוגדירוגדירוגדירוגדירוג
3.0
לפני 13 שנים

“ספר חזק. כתוב ללא שמץ של חמלה ולכן הוא היה לי קשה לקריאה. הספר אומנם כתוב על ילדים אבל אי אפשר שלא ל”