בספרו 'הפילוסופיה הדיאלוגית מקירקגור עד בובר', מגיש לנו שמואל הוגו ברגמן צוהר מרתק אל אחת התנועות המשמעותיות ביותר בהגות המודרנית. זהו אינו רק סקירה היסטורית, אלא מסע אל עומק המפגש האנושי – מהקריאה הסובייקטיבית והחודרת של קירקגור, ועד לאידיאל ה'אני-אתה' של מרטין בובר.
ברגמן מיטיב להבהיר את מהות הגישה הדיאלוגית: ההבנה שהאדם אינו ישות מבודדת הבוחנת את העולם מבחוץ, אלא יצור המגדיר את עצמו ואת הווייתו מתוך הקשר והשיחה עם 'האחר'. הוא מפרק בעדינות את התפיסה האונטולוגית הזו ומראה כיצד היא משנה את פני המוסר, האמונה והיחסים הבין-אישיים.
באופן אישי, הספר סייע לי רבות בהעמקת ההבנה האקדמית והמחקרית של התחום. הניתוחים של ברגמן עושים סדר בשדה הגותי מורכב, ומצליחים לזקק את התפתחות המושגים לכדי תמונה קוהרנטית ומנומקת. עבור מי שעוסק במחקר פילוסופי, זוהי קריאת חובה המעניקה מסגרת מושגית בהירה, מסודרת ומאירת עיניים.







![האחים קרמזוב [מהדורת דביר - 1993]](https://cdn.simania.co.il/bookimages/covers1/17298.jpg)

![החטא ועונשו [מהדורת 1995]](https://cdn.simania.co.il/bookimages/covers0/1167.jpg)

